Side 3 av 8 FirstFirst 12345 ... SisteSiste
Resultater 21 til 30 av 75

Thread: Solo-dykking med skredsøker

Jørgen96
    Guest

Re: Solo-dykking med skredsøker

Lurer mere på hvorfor bruker ikke blir utestengt jeg De andre som har drevet slik har jo blitt det.

0 Not allowed! Not allowed!

På gli.. AsleG's Avatar

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Haugesund
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Du kan jo bare ha med deg en gps og telefon, ta bilde av posisjonen din og sende til kompisen din i båten.

Et annet forslag er å ha med deg nødraketter under drakten og sende dem opp hvis du havner i knipe.

Ellers går det jo også an at kompisen din har en slik magnet man har på bilkirkegården og fisker deg opp etter flaskene, dersom han skulle ane ugler i posen.

Mvh

Asle Gjerde

I sink, therefore I dive

Litt garvet Nautofil's Avatar

Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    Nesoddtangen
    Thumbs Up/Down

Hageslange er en serdeles god ide. Men kan du ikke nøye deg med at makkeren din blåser ned oksygen til deg oralt? Da får du det jo i passende posjoner også? Og husk at de fleste slanger leveres på 35 meter, så mange slanger og sjøtestykker kan nok være nødvendig om du vil ned så det monner. Blir du tørst kan to rykk i slangen bety: tørst, hell ned litt kaffe....

Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    Nesoddtangen
    Thumbs Up/Down

Glemte også å nevne at gardena har ventiler som er mye billigere enn de der du får kjøpt i froskemannbutikken. Det er sånne sjøteledd som stopper vannstrømmen når man kobler fra feks en vannspreder. Snu dem rundt, og vips, du har en pusteventil som er fullstendig på høyde med Apeks og alt det andre. Dessuten kan den byttes ut med en ny hvert år, isteden for kostbar service. Kjøper du to, pluss et "y" sjøtestykke, og du dresserer bikkja di til å stå for Blåsing av luft i slangen (og å helle på kaffe...), kan du jo invitere ned fridykkerkompisen din også. Men da er kanskje mye av moroa med å være solodykker borte?

Litt garvet

Ble medlem
    Sep 2012
    Thumbs Up/Down

Ser jeg har skrev feil. var ikke 40 METER, men 40 fot.
    Nautofil, Det hørtes ut som en god ide. Tror jeg må på biltema i morgen. Gleder meg til å prøve det i praksis. Har i kveld montert kompressoren på båten, den passet akkurat. Så nå mangler jeg bare slangene! Skal bli ett kanon dykk på onsdag! slipper å tenke på å gå tom for luft, med mindre vi går tom for bensin!

Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    Nesoddtangen
    Thumbs Up/Down

Fot og meter er jo ikke så farlig. Begge er jo en måleenhet, og hvem bryr seg med målebånd under vann?
    Om kompisen din er for lat til å blåse luft ned i slangen til deg, og du må bruke kompressor, hvordan vet du om han ikke er for lat til å etterfylle bensin også? Da har jeg et forslag: ta med kompressoren ned på dypet, så kan du etterfylle bensin der. Bare pass på og holde slangene i båten fra hverandre: slange NR 1 er luft til kompressormotoren. Slange 2 er luftinntak til kompressoren, og slange 2 er til å helle kaffe i. Det kan bli litt kålete om den late kompanjongen din heller kaffen i feil slange, men går det så går det. Ha et hyggelig dykk på onsdag!

Jørgen96
    Guest

Quote Originally Posted by erfarensolodykker View Post
    Har i kveld montert kompressoren på båten, den passet akkurat.
    Er det båten som er knøtt liten eller er det kompressoren som er gigantisk

Legg ut noen bilder av at du dykker med kompressor, kaffeslange og gardenakoblinger da!

Litt garvet

Ble medlem
    Sep 2012
    Thumbs Up/Down

virker som folk heller ønsker å latterliggjøre meg som person istedenfor å gi meg tips på hvordan jeg kan gjennomføre mine dykk på en tryggere måte. Jeg har blitt kalt idiot, troll og en VITS selv av moderator.

Det var slik jeg lærte å dykke i Pattaya i min tid, og har fortsatt å dykke slik siden jeg tok kurset. Har dere forslag til hva jeg kan gjøre annerledes tar jeg imot dem. Jeg opprettet en bruker på dykkeforum hovedsaklig for to ting. Få litt mer innsikt i hvordan dykking foregår i dag hos andre, og for å kanskje møte hyggelige dykkere for sosialt samvær og matlaging. Tidligere har jeg blitt mobbet og fryst ut av to forskjellige klubber, så jeg tenkte internettet kunne hjelpe meg til å møte noen jeg kunne dele min lidenskap med.

Har sett folk finne seg kjæreste og kone på internett, da tenkte jeg å finne seg en hyggelig dykkekamerat ville være en smal sak. Der tok jeg tydligvis feil, da folk kaller meg for troll uten å engang vite kordan jeg ser ut ;-( En av grunnene til at jeg helst dykker alene..

På gli.. subsoniq's Avatar

Ble medlem
    May 2012
    Thumbs Up/Down

Dykkebuddies finner du på http://www.dykkesiden.com/forum/foru...-Buddys%C3%B8k
    Jeg tror dog jeg ville lagd en ny bruker og starta med cleanslate uten et nick som bryter den grunnleggende regelen alle lærer på dykkekurs nå om dagen. Ikke dykk alene.

Om du vil bli litt bedre kjent med hvordan andre dykker nå om dagen tror jeg at jeg ville gjennomført PADI Open water, og Advanced i Norge et sted. Der blir du drilla på hvordan du skal dykke i forhold til dagens normer og regler. Med det som utgangspunkt tror jeg du vil få både fine dykkebuddies, og kjæreste og det som er!
    For ikke å snakke om tryggere omgivelser å dykke i!

På gli.. AsleG's Avatar

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Haugesund
    Thumbs Up/Down

Jeg kan ikke uttale meg hvordan du er som person, for jeg kjenner deg ikke. Jeg synes derimot at måten du påstår at du gjør ting på, er på trynet.

Ut fra det jeg kan se, har ingen kalt deg for idiot, men sagt at det du driver med er idiotisk, faktisk så idiotisk at jeg ikke fatter at du gidder. Og enda mindre fatter jeg at JEG gidder å svare

I sink, therefore I dive

Side 3 av 8 FirstFirst 12345 ... SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg