Resultater 1 til 4 av 4

Thread: fiskeplasser + lysing av krabbe i Bergensområdet

Nykommer

Ble medlem
    Aug 2010
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

fiskeplasser + lysing av krabbe i Bergensområdet

Hei!

Jeg snorkler innimellom, har også dykkerlappen og skal garantert børste støvet av den når jeg får tid
    Vurderer også fridykking. Er spes. interessert i UVjakt.

Til saken:
    inntil jeg får på meg dykkerutstyret tar jeg gjerne noen fangster fra land. Har ikke båt.
    I disse tider tenker jeg på lysing av krabbe, som for min del må foregå fra land. Er det noen som vet om gode krabbeplasser der man kan lyse fra land, i Bergensområdet?
    Har tidvis fått endel på Helleneset men er usikker på om det er gifter i krabbekjøttet der. Andre plasser? Kan ta turen ut til Askøy/Sotra/Os/Nordhordland om nødvendig.

Tar gjerne imot tips om fiskeplasser fra land også. Var en tur utpå Ramsøy forleden, og på utsiden der (mot Sotra) gikk det brådypt ned - i utgangspunktet virket det som et ypperlig sted, men mistet en sluk i bånn-napp på HVERT kast. Så det ble en dyr tur.

0 Not allowed! Not allowed!

Senior poster fetmann's Avatar

Ble medlem
    Sep 2007
    Sted
    Røyken
    Thumbs Up/Down

Sv: fiskeplasser + lysing av krabbe i Bergensområdet

Hvorfor tror du det er gifter i krabbene på Helleneset? Skal ut dit i August og kommer garantert til å dykke etter krabber.....Om de ikke er OK er jo det greit å vite ;D

Senior poster

Ble medlem
    Jan 2008
    Thumbs Up/Down

Fra miljøverndepartementets nettjeneste miljøstatus.no:

Ikke spis brunmat i krabbe fanget i området avgrenset av Askøybroen i vest og linjen mellom Bakarvågneset (Askøy) og Helleneset i nord.
    Man skal heller ikke spise lange og brosme fra dette området. Byfjorden er generelt full av tungmetaller, dioksiner og PCB.

Litt garvet

Ble medlem
    Jul 2010
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Fetmann View Post
    Hvorfor tror du det er gifter i krabbene på Helleneset? Skal ut dit i August og kommer garantert til å dykke etter krabber.....Om de ikke er OK er jo det greit å vite ;D
    Du tenker kanskje på hellesøy som er i øygarden og ikke rett utenfor Bergen sentrum som helleneset.

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg