Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Resultater 1 til 10 av 59

Thread: DIY 1000 lumen Led canister flom lys

Ekstremt aktiv the_dragon_no1's Avatar

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Ålesund
    Thumbs Up/Down
    Received: 5/4
    Given: 0/0

DIY 1000 lumen Led canister flom lys

Da er det bestillt deler til en en led canister lykt. denne blir liten nok til og ha oppå hånden, evt montere på en kamera/video rigg.

lykten er på ca 12v 10w, ca 1000 lumen.

batteri er på 12v 1ah.

burde gi en brennetid på 3-4 timer ivertfall tror jeg.

canister blir laget av plast.

blir montert ip68 kabelgjennomføringer, samt vanntett bryter på canister. (også bestillt)

mer info kommer når jeg har motatt delene.
    Mulig det blir lagd flere av denne, om det blir billig nok, og ikke minst funksjonibelt, og bra lys
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Click image for larger version. 

Name:	sku016975_1.jpg 
Views:	981 
Size:	25.1 KB 
ID:	36984   Click image for larger version. 

Name:	jkikjiko.jpg 
Views:	948 
Size:	16.1 KB 
ID:	36985  

0 Not allowed! Not allowed!
    I got nitrogen narcosis! What's your excuse ?

Nykommer

Ble medlem
    Nov 2011
    Sted
    Søgne
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0

Sv: DIY 1000 lumen Led canister flom lys

Ser ut til att du får litt over 1 time brenntid på denne lykta. 12V 10W = 0,83 A Gir en Brenntid på 72 min

Senior poster Dykkersmurf's Avatar

Ble medlem
    Jul 2011
    Thumbs Up/Down

Jeg og en kompis (ronnanol) har nettop testet med det lyktehodet du har bilde av fra dealextreme.com.
    vi bytta glass fra det orginale til et på 4mm, samt agro kabelgjennomføring kjøpt hos staven.

Vi har foreløbig testet dette i vanntrykktank til 7bar i 1,5 time uten noen lekkasje, dette med kun de orginale silikontetningene.
    samt testet i 1,5time på 30m sammen med en otterbox 8000 som cannister.

og har i tillegg virket utmerket på et dykk på 26m.

Supert lyktehode til under 200 spenn inklusiv frakt, samt det ser ganske bra ut også da såfremt du har vett til å ta av og kaste den stygge foten.

Vi har da pakket inn 3 stk xm-l-t6 led's fra led.tech.de (noen linker under til info)

Otterbox 8000 til under 170,- spenn inklusive frakt er også en super billing og enkel cannister å bruke, godkjent til 30m men går ann å få ned til 50 med litt modding. (har 15 18650 i 5p x 3s) 12Ah på 11,1v

http://www.dealextreme.com/p/10w-750...lamp-12v-44176

http://www.mytrendyphone.no/shop/ott...tt-58725p.html

http://www.staven.no/diy_shop/

http://www.led-tech.de/en/High-Power...9_120_117.html

Deep down you want the best

-Hollis - No Limit
    -Waterproof - Facing Reality

Litt garvet

Ble medlem
    Apr 2010
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by deepdiver View Post
    Ser ut til att du får litt over 1 time brenntid på denne lykta. 12V 10W = 0,83 A Gir en Brenntid på 72 min
    Led bruker mindre strøm vet du, kan ikke komme med vanlige utregninger. Tatt fra deal extreme: Draws only around 560mA from a 12V battery
    så brenntiden blir vel på ca 2 timer

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Ålesund
    Thumbs Up/Down

nettopp. Har en lignende led lykt jeg har laget. Da med ett 6400mah batteri. 8.6v. Den brenner 3+ timer.

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Ålesund
    Thumbs Up/Down

dykkesmurf. Ok høres bra ut. Denne er ikke kjøpt fra dealxtreme da, men er sikkert samme lykt. Hvordan var lyset med orginal led da ? Var ikke orginal kabel gjennomføring god nok? På bilder av lykten ser det nesten ut som det er linse glass, stemmer det ?

Senior poster Dykkersmurf's Avatar

Ble medlem
    Jul 2011
    Thumbs Up/Down

Glasset som var orginalt var 2.5mm vanlig glass og det holdt ikke 5 bar (40m) (vi fikk tilskjært 4mm vanlig glass etterpå, det kostet oss en 50lapp pr glass)
    den orginale leden synes jeg var svak lys fra, og for mye spredning (men det gjelder fra mitt synspunkt) samt at jeg leste at mange som hadde testet den fikk den kun til å gi mellom 5-6w og ikke 10 som var oppgitt. (sannsynlig vis pga billig led og driver)

Min anbefaling er å bare teste med den leden som er i lykten, og heller bytte hvis man synes den er for dårlig (finnes mye bra på dealextreme og led-tech som ikke er er så dyrt)

den orginale kabelgjennomføringen har for dårlig kabel og silikonpakning, disse komprimeres for mye under trykk, vi testet denne til 5 bar og da slapp den en 3-4 dråper vann igjennom koblingen etter en time, samt at etterpå kunne kabelen flyttes inn og ut av koblingen.

Så jeg vil si at å spandere nytt glass og en bedre kabelgjennomføring er et minimum, hvis du ikke bare skal snorkle ned til max 5-8 meter med denne.

Deep down you want the best

-Hollis - No Limit
    -Waterproof - Facing Reality

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Ålesund
    Thumbs Up/Down

ok. Høres bra ut. Skal ikke dypere enn 20-30m jeg da. ser/høres ut som en grei diy lykt ivertfall. Gleder meg til og begynne å modde

På gli..

Ble medlem
    Aug 2010
    Sted
    Ski
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/4

Quote Originally Posted by Lars R. View Post
    Quote Originally Posted by deepdiver View Post
    Led bruker mindre strøm vet du, kan ikke komme med vanlige utregninger. Tatt fra deal extreme: Draws only around 560mA from a 12V battery
    så brenntiden blir vel på ca 2 timer
    SLUDDER!

Selvfølgelig kan man bruke vanlig utregning. 10 Watt er 10Watt uansett om det er Led, halogen, hid eller et vaffeljern!

Det kan bli litt feil om man regner med volt, amper og resistanse (ohm) uten å ta hensyn til regualtortypen, men så lenge man regner i watt så blir regnestykket riktig.

Et batteri på 12V og 1 Ah har en effektreserve på 12W/h. Dersom lykta bruker 10W så vil den brenne i 1,2 timer.

Og dersom den trekker bare 0.56A så må spenningen på led'en være 17,86V for at det skal bli 10W. Altså mer en hva batteriet har, og det er ikke mulig. Så da er det ikke en 10W lykt, men maksimalt 6,72W med 12V batteri(forutsatt 0 tap i regulatoren = høyst tvilsomt)

Men det er slettes ikke første gang at DX er lemfeldig med spesifikasjoner. Ofte oppgir de led'ens maksimale spesifikasjon som spesifikasjon på lykta, mens den i virkeligheten drives langt lavere. Har selv en lykt som hevdes å være 900lm (det maksimale akkurat den led'en kan gi), men i virkeligheten lyser det med rundt 300lm.

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Ålesund
    Thumbs Up/Down

:-X Beklager.. Batteriet som er bestillt er ikke 1ah men 10 ah, eller 9800mah >
    måtte pinade dobbeelsjekke om jeg hadde bestillt ett batteri på bare 1ah :

Side 1 av 6 123 ... SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg