Side 3 av 36 FirstFirst 1234513 ... SisteSiste
Resultater 21 til 30 av 360

Thread: SeaSkin skalldrakt

Litt garvet Froske-Frank's Avatar

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

Sv: SeaSkin skalldrakt

http://www.seaskin.co.uk/acatalog/co...equipment.html

Ett lite bilde nederst på siden der..

0 Not allowed! Not allowed!

Meget aktiv

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    midt-troms
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Quote Originally Posted by Froske-Frank View Post
    Kan godt legge inn en rapport når jeg har fått den i hus om ca 7 uker. Har jo dykket i både våtdrakter, tørr neopren og viking gummi før.. så får vi se.. Uansett 540 pund er ikke ille.. spec. sip cover, varm hals B.lås, inflasjonslapp, kevlarkne, navnskilt m.flagg, forsterking i baken samt 250gr vams og sokker (målsydd det også) Hette glemte jeg i farten men pytt!! 8) Svart og rød i en eller annen kombo.. ikke så viktig egentlig, men er vel som på bildet på siden til seaskin.. Toll mva frakt kommer i tillegg
    Hei, hva er status på bestillingen? Er drakta kommet? Blir spennende å høre da jeg har bestilt samme greia...

Litt garvet

Ble medlem
    May 2009
    Thumbs Up/Down

Bestilte denne drakten selv for 3 uker sia. Proppa med extrautstyr. vet DG i trheim bruker disse og fikk se den da buddy kjøpte til juledykkinga. Sykt rå drakt for den prisen. Gleder meg som en unge til den kommer. ;D

Litt garvet geianu's Avatar

Ble medlem
    Dec 2005
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

https://sub.uib.no/

Sub har også fått nye drakter i båsen.

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by soltman View Post
    Quote Originally Posted by Froske-Frank View Post
    Kan godt legge inn en rapport når jeg har fått den i hus om ca 7 uker. Har jo dykket i både våtdrakter, tørr neopren og viking gummi før.. så får vi se.. Uansett 540 pund er ikke ille.. spec. sip cover, varm hals B.lås, inflasjonslapp, kevlarkne, navnskilt m.flagg, forsterking i baken samt 250gr vams og sokker (målsydd det også) Hette glemte jeg i farten men pytt!! 8) Svart og rød i en eller annen kombo.. ikke så viktig egentlig, men er vel som på bildet på siden til seaskin.. Toll mva frakt kommer i tillegg
    Hei, hva er status på bestillingen? Er drakta kommet? Blir spennende å høre da jeg har bestilt samme greia...

Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Verdal
    Thumbs Up/Down

Ja da ble det Julekvelden på 20. Mai.. Drakten ble sendt fra Leeds på dato 12. Mai som avtalt i bestilling + poeng.. Fikk den idag så det stemmer med info fra seaskin om ca 8-9 dager på frakt etc..+ poeng. Alt pent pakket og god dokumentasjon på innhold og signert fra Peter Turner Ryddig..+ poeng.. Ved første øyekast må jeg si jeg ble smått imponert.. Det ser meget bra ut (skal legge til bilder etterhvert)+ poeng
    En endring som ble bestillt pr tlf er utført som avtalt ingen problem.. + poeng.. så det mest spennende da??? Prøving.. Først vamsen.. Sklir rett på??? Perfekt! ikke noe mer å si (varmt :P) så drakten da... Pudrer mansjetter (lateks) godt og justerer ut selen Drar på beina og retter til neopren sokkene strammer selene og vipps.. Kjennes greit ut.. Er litt spent ang. front låsen og på/avkledning av overdel pga. en skulderskade som hemmer rotasjonen i venstre skulder.. Jaggu gikk det greit det å?? får dradd hue gjennom og ut i lyset.. Kjennes sånn akkurat ny drakt trang ut i halsen, men det vet jeg råd for.. drar igjen glidelåsen presser ut lufta.. Jo da Drakten sitter som ett skudd.. Kan bevege meg akkurat som jeg vil...Strammer ingen plass.. ikke minst.. Beina er passe lang.. Stoffkvaliteten kjennes av god kvalitet, virker slitsterkt og ment for å brukes... Så langt Kjempe fornøyd.. pris eks toll og mva Vams og drakt 596 pund 8) mer info kommer etterhvert... 20. Mai ble helt OK! 8) Da fikk jeg lagt ut noen bilder også... Vil vel ikke kalle meg fotomodell, men men.. Der jo derfor det finns målsøm.. :lol: på vamsen er det neopren nederst i foten rundt ankelledd.. Løse sokker utenom i samme som vams.. Rundt venstre armhule/overarm er det luftdrenering i vamsen mot dumpventil. skrukkene i drakten er pga dumpet luften
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Click image for larger version. 

Name:	1274369269_Nova.jpg 
Views:	1423 
Size:	68.1 KB 
ID:	34686   Click image for larger version. 

Name:	1274369309_seaskin vam.jpg 
Views:	1253 
Size:	61.7 KB 
ID:	34687  
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder

Meget aktiv

Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    midt-troms
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Gratulerer med ny drakt!

Håper min kommer om et par uker. Har også bestilt rød-kombinasjon

Hyperaktiv

Ble medlem
    Aug 2005
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

ser ut som om du har gått for sokker og ikke sko?
    kunne du tatt nærbilder av løsningen de har på føttene på vamsen? og kanskje også søm/liming på sokkene?
    fristende saker, de der seaskin-draktene.

-- planet earth is blue --

Hyperaktiv

Ble medlem
    Aug 2005
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by blippblopp View Post
    ser ut som om du har gått for sokker og ikke sko, Froske-Frank?
    kunne du tatt nærbilder av løsningen de har på føttene på vamsen? og gjerne også søm/liming på sokkene (mot drakta og på undersiden/hælen)?
    har noen sammenlignet vekt med TLS350 (ja, vekt - ikke kvalitet/levetid+++ - bare vekt)?

-- planet earth is blue --

Meget aktiv Arerj's Avatar

Ble medlem
    May 2002
    Sted
    Trondheim
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by blippblopp View Post
    ser ut som om du har gått for sokker og ikke sko, Froske-Frank?
    kunne du tatt nærbilder av løsningen de har på føttene på vamsen? og gjerne også søm/liming på sokkene (mot drakta og på undersiden/hælen)?
    har noen sammenlignet vekt med TLS350 (ja, vekt - ikke kvalitet/levetid+++ - bare vekt)?
    Merkbart tyngre enn TLS-materiale om du holder en DUI TLS i ene hånda og en Seaskin Nova i den andre.

Merker kanskje at materialet er litt tyngre/stivere når en går rundt på land uten dykkeutstyr, men med dykkeutstyr eller i vannet er ikke det noe jeg tenker på.

Neoprensokkene på draktene mine er limt på. På den nyeste er skjøten forseglet med teip på utsida og Aquasure på innsida. Pent og forseggjort arbeid.

I selve sokkene er sømmene forseglet på innsida med Aquasure.

- Are

Side 3 av 36 FirstFirst 1234513 ... SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg