Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 10 av 13

Thread: 103 meter NL fridykk

Litt garvet Thomas Grindevoll's Avatar

Ble medlem
    May 2008
    Blogg-innlegg
    8
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

103 meter NL fridykk

Hei

Følg denne linken og les å se bilder fra dagens 102 meter No Limit fridykk i Bjørnefjorden:

http://www.midtsiden.no/midtsiden2/n....asp?mode=6569

Uheldigvis for meg svelget jeg luften på vei ned og dermed mistet jeg den siste utligningen slik at 110m ikke ble nådd.

Lørdagens fridykk ble avlyst.

Siste forsøk er torsdag 7 august.

Thomas

0 Not allowed! Not allowed!

Ble medlem
    May 2008
    Blogg-innlegg
    8
    Thumbs Up/Down

SV: 102 meter NL fridykk

Om alt klaffer på torsdag så kommer jeg til å senke ned 130m med line og håpe på det beste. Dagens dykk var som sagt enkelt fysisk sett mht tid under vann.

Nykommer sefimike's Avatar

Ble medlem
    Jul 2006
    Sted
    Stathelle
    Thumbs Up/Down

Dette er kjempe bra Thomas!

Skal du prøve deg på samme sted i Bjørnefjorden?

Jeg er stolt av at vi har en nordmann i eliten og håper du når ditt mål uten komplikasjoner

Lykke til Thomas!

Semper Dive!

På gli..

Ble medlem
    Oct 2002
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

Gratulerer og lykke til Thomas.

Hilsen Gard (OFK)

Ekstremt aktiv JP's Avatar

Ble medlem
    Aug 2002
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by Thomas Grindevoll View Post
    Om alt klaffer på torsdag så kommer jeg til å senke ned 130m med line og håpe på det beste. Dagens dykk var som sagt enkelt fysisk sett mht tid under vann.

gratulerer med den nye uoffesielle norgesrekorden på 102 m NL
    og lykke til videre Thomas,

skal følge med videre der jeg er på ferie, det har vært utrolig kjekt og lærerikt å være med deg siden 2002 og sett utviklingen din, enestående og målrettet, du har en god evne til å snu ett mislykket dykk til å bli positivt pga lærdommen du tar med deg, håper alt klaffer på torsdag og de små detaljene er på din side

hilsen jens Petter Børtvedt

Ble medlem
    May 2008
    Blogg-innlegg
    8
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by sefimike View Post
    Skal du prøve deg på samme sted i Bjørnefjorden?

Det stemmer! Vi skal ut på samme sted utenfor Festaneset i Bjørnefjorden.

Håper alt går min vei på torsdag med tanke på utligning. Har jeg en god dag og alt klaffer vil det trolig gå greit med selve dykket og utligningen.

Litt garvet ElisabethK's Avatar

Ble medlem
    Jun 2006
    Blogg-innlegg
    30
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/7

Gratulerer masse med dykket Thomas (skal hilse fra Martin her også)! Det må være deilig å krysse 100m merket igjen.

Har du grafen fra dykket? Hadde vært interessant å se hvordan den så ut med tanke på cws, tid i dyben osv. Og så noen flere bilder hadde vært topp, spesielt av sleden...

Tror jeg leste på en tidligere post her på dykkesiden at du planla å skifte til våt utligning. Du ombestemte deg på dette punktet eller?

Ellers håper jeg utligningen går bedre og ønsker deg lykke til og sikker dykking på neste dykk.

Mvh Elisabeth

Elisabeth Kristoffersen - elisabethfreediver.blogspot.com

Ble medlem
    May 2008
    Blogg-innlegg
    8
    Thumbs Up/Down

Hei E

Grafen fra dykket har jeg ikke, mangler interface:-( Kort fortalt ser grafen ut som en god gammel V-form. hastigheten på sleden er nær 2ms etter 20s og hastigheten på ballongen kommer også fort opp i denne hastigheten.

Ombestemte meg på dette fridykket til 102 angående våt utligning og kjørte tørt.

Mulig jeg gjør en vri på denne i mrg med forhånds fylte maxillaris sinuser under oppvarmingen men kjører "tørt" på selve fridykket. Fylte maxillaris bihuler gir trolig totalt 30-40ml mer luft å bruke til utligning på 100m (regnet på det tidligere i dag).

Martin hadde rett angående båt til å dra opp sleden i februar. D var ubrukelig. Eneste som duger er en solid motvekt eller en elektrisk vinsj.

Nykommer

Ble medlem
    Feb 2008
    Thumbs Up/Down

;D
    På nytt, GRATULERER med ny rekord på 103 meter i dag Thomas.
    Flott levert.
    Var det problemer med utligningen igjen ? eller dykket du med "tørre" bihuler og kanaler ?

Steinar F.

Ble medlem
    May 2008
    Blogg-innlegg
    8
    Thumbs Up/Down

Hei

Videre NL progresjon mot 130 er kansellert.

Brukte opp den tiden og de forsøkene jeg hadde til rådighet for å klare dette og fartøyet vi har brukt de siste ukene leveres nå tilbake til eier.

Trodde ærlig talt at utligning ikke kom til å bli et problem denne gangen med erfaringen fra 2004 da jeg utlignet på 95-100m med maske.

103m NL dykket opplevde jeg at overdelen til drakten åpnet seg og fungerte som en fallskjerm de siste meteren av før stans, noe jeg først la merke til på overflaten igjen. 6 grader kaldt vann inn på kroppen er virkelig effektiv nedkjøling.

Rent fysisk var dykket lett, jeg gjør bokstavelig ingenting under dykket - bruker ikke en muskel. ca tid ned var 1.02 minutter og totaltid på dykket var 2.05 minutter. På filmsnuten fra TV2 kan dere tydelig se motvektsystemet i aksjon og farten det jobber med.

Tirsdag 29 juli opplevde vi både et problem med at slangen til ballongen hoppet ut og motvektsystem som ble hindret av ene spinnakerbremsen under frigjøring. Dette ble ordnet opp umiddelbart dagen etterpå og endringene vi gjorde sammen med Steinar Flåtteng viste seg å gi resultater.

For neste år er det Konstant Vekt og VM i Sharm el Sheik som tellere men jeg er lysten på å ta opp NL bedriften igjen om 2-3 års tid denne gangen under mer Middelhavske forhold. For evt senere NL ønsker jeg å bruke vinsj.

Videre denne sommeren kommer jeg til å kjøre ordinær "Konstant Vekt" trening forhåpentligvis med dybder ned mot 80m ved bruk av 3mm drakt.

Det blir ingen sydhavsturer på meg denne høsten. Tiden må brukes på å få en hardt presset student økonomi i solid overskudd.

Thomas

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg