Side 10 av 11 FirstFirst ... 891011 SisteSiste
Resultater 91 til 100 av 104

Thread: FAQ: forkortelser/akronymer?

Scubadude
    Guest

SV: FAQ: forkortelser/akronymer? - Triste greier

Hm..fuckup..hangon

0 Not allowed! Not allowed!

Scubadude
    Guest

SV: FAQ: forkortelser/akronymer? - Triste greier

Kommentar til innledende definisjonen av DIR:

"Kravene til de som vil dykke i henhold til DIR-prinsippne er høyere enn f.eks hos Padi eller IANTD. "

IANTD har i likhet med ANDI, NAUI og andre tekniske dykkerorganisasjoner MINST like høye krav til ferdigheter, kunnskap, utstyr o.l. som GUE har. Disse organisasjonene har bedrevet DIR dykking lengre en GUE, organisasjonene har eksistert også lengre.

"Kun GUE har alle type kurs fra grunnkurs til grotted.."? Ta en titt på www.iantd.no og se på kurstilbudet. Sammenlign gjerne med GUE sitt. Kan neppe argumentere for kvaliteten på utdanningen eller resultatet heller.

IANTD, ANDI, TDI, NAUI osv har alle dykket DIR og kurset innen samme siden før GUE ble til. GUE har forsøkt å "kapre" DIR konseptet og presentere det som "sitt", men faktum er at de er bare enda en DIR orientert organisasjon.

Det de andre organisasjonene ikke gjør derimot er å indoktrinere masse sludder i elevene sine om hvor fortreffelig de er kontra andre organisasjoner. Jeg har hørt så mye svada, levert med så mye arroganse, fra så mange GUE-hue`r med så vanvittig stor mangel på kunnskap, man begynner å lure på hva som skjer oppe på Helsfyr.

Men på den annen side, med en organisasjon ledet av en selvproklamert dykkeguru som i bøkene sine selv avslører en fundamental mangel på kunnskap på flere viktige områder godt blandet med subjektive anbefallinger av utstyr basert på eierinteresser og økonomi.... Blir ikke mye tillitt av slikt vettu Jarrod.

Til slutt: ser at innledningsvis er det en diskusjon om Cluster Fuck, Charlie Foxtrot og CF. Mulig noen har rettet opp dette allerede, men altså: Charlie Foxtrot er det fonetiske alfabetets måte å uttale bokstavene C og F, som er en forkortelse for Cluster Fuck. Altså IKKE en beskrivelse for noen som "forsøker å løse en Clust...." osv som noen sa tidligere. Uttrykket Clus.. F... oppstod under vietnamkrigen som beskrivelse på når alt gikk lukt til helvete med fatale resultater for de involverte.

/S

Anders Knudsen
    Guest

SV: FAQ: forkortelser/akronymer?

Hej,

Dette begynder at være en smule OT - måske en moderator kunne flytte det så det fik et seperat emne ( især da jeg er sikker på at flere ville læse det )

kommentar til Kommentar til innledende definisjonen av DIR.

"Kravene til de som vil dykke i henhold til DIR-prinsippne er høyere enn f.eks hos Padi eller IANTD. "

IANTD har i likhet med ANDI, NAUI og andre tekniske dykkerorganisasjoner MINST like høye krav til ferdigheter, kunnskap, utstyr o.l. som GUE har. Disse organisasjonene har bedrevet DIR dykking lengre en GUE, organisasjonene har eksistert også lengre.
    GUE blev dannet som en reaktion på at bl.a. TDI satte kravne ned på deres grottekurser, så i modsætning til den generelle tendens med at sænke uddandelsestiden og skærer øvelser væk, gjorde GUE det modsatte og højnede det niveau som de forventede at deres elever havde.

endvidere har IANTD vel næppe bedrevet DIR dykningen længere end GUE, da DIR blev "opfundet" i WKPP, og GUE senere blev dannet af ledende WKPP dykkere.
    Jeg har taget IANTD kurser, og jeg vil mene at jeg dykker DIR - men det har ikke noget med min IANTD uddandelse at gøre, IANTD opfordre til at man gør som man selv finder rigtigt, hvor GUE tror på standardisering.

"Kun GUE har alle type kurs fra grunnkurs til grotted.."? Ta en titt på www.iantd.no og se på kurstilbudet. Sammenlign gjerne med GUE sitt. Kan neppe argumentere for kvaliteten på utdanningen eller resultatet heller.

IANTD, ANDI, TDI, NAUI osv har alle dykket DIR og kurset innen samme siden før GUE ble til. GUE har forsøkt å "kapre" DIR konseptet og presentere det som "sitt", men faktum er at de er bare enda en DIR orientert organisasjon.

Det de andre organisasjonene ikke gjør derimot er å indoktrinere masse sludder i elevene sine om hvor fortreffelig de er kontra andre organisasjoner. Jeg har hørt så mye svada, levert med så mye arroganse, fra så mange GUE-hue`r med så vanvittig stor mangel på kunnskap, man begynner å lure på hva som skjer oppe på Helsfyr.

Men på den annen side, med en organisasjon ledet av en selvproklamert dykkeguru som i bøkene sine selv avslører en fundamental mangel på kunnskap på flere viktige områder godt blandet med subjektive anbefallinger av utstyr basert på eierinteresser og økonomi.... Blir ikke mye tillitt av slikt vettu Jarrod.
    vi kan godt blive enige om at IANTD har kurser i både trimix og grotte, så det er ikke kun GUE.

nu skriver du igen at IANTD, NAUI og de andre dykker DIR, de fleste GUE instruktører har undervist indenfor andre organisationer før, men det er nu først med WKPP og GUE at DIR fik sit navn - og endnu en DIR orienteret organisation - hvem er de andre? NAUI er vel det der kommer tættest på men jeg tror stadig at GUE er den eneste organisation hvor man er sikker på at ALLE instruktører dykker DIR.

Jeg vil ikke kommenterer din kommentar om Jarrod Jablonski, da jeg mener det er usagligt og kun er med fordi du ikke kan lide ham, selvom jeg tvivler på at du har mødt ham.

best regards

Anders Knudsen

Særklasse

Ble medlem
    Apr 2003
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/9
    Given: 0/0

Alt mulig om forskjellige utdannelsesorganisasjoner kan dere diskutere i en egen tråd - her samler vi forkortelser og hva de betyr :-)

Mvh Christian

Scubadude
    Guest

Helt enig Christian, men med tanke på den utdypede "definisjonen" på DIR i forhold til de andre definisjonene, gikk det litt på stoltheten løs!

På gli..

Ble medlem
    Jun 2004
    Sted
    Oslo
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0

DIF = Doing it fun :lol:

Nykommer

Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    Stavanger
    Thumbs Up/Down

TDC - Tasty diver chick :lol:

Nykommer

Ble medlem
    Jul 2008
    Thumbs Up/Down

Vet ikke om denne var der men, ADS= After Dive Snus?? :lol:

Senior poster Mats Blick's Avatar

Ble medlem
    Oct 2005
    Sted
    Lillestrøm
    Thumbs Up/Down

Quote Originally Posted by RitaStobbs View Post
    TDC - Tasty diver chick :lol:
    den likte eg.

På gli.. kavset@gmail.com's Avatar

Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Molde
    Thumbs Up/Down

SV: Re:FAQ: forkortelser?

Quote Originally Posted by Jarle B View Post
    Quote Originally Posted by Spiralis
    BD=Black Diamond=Et utstyrsmerke som lager vester/vingevester
    BD er en modell fra et annet utstyrsmerke !! (trur det var Aqualung)
    SeaQuest... BD er vingevesten til SeaQuest om jeg ikke tar helt feil.

Side 10 av 11 FirstFirst ... 891011 SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg

• Du kan ikkeposte nye innlegg