Side 2 av 11 FirstFirst 1234 ... SisteSiste
Resultater 11 til 20 av 101

Thread: Ris og ros

På gli..

Ble medlem
    Apr 2005
    Sted
    Ås
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 0/0

SV: Ris og ros

Som relativt fersk dykker har jeg hatt stort utbytte av dykkersiden, den fungerer som oppslagsverk, inspirasjonskilde / idebank, jeg har mulighet til å sjekke andres meninger om utstyr ( av og til noe forvirrende... ). Synes enkelte av og til er litt på kanten ufine og storkjefat, men dette hører heldigvis med til de meget skjeldne unntakene og må skrives på kontoen for ytringsfrihet og tilgjengelighet. Alt i alt en topp side. Ettersom den også fungerer som portal for en rekke forskjellige leverandører av varer og tjenester, vil jeg si at den tiden jeg så langt har brukt på dykkersiden har vært vel så nyttig som enkelte PADI-kurs..... ;D

0 Not allowed! Not allowed!
    Fisken er vår venn ! Spis mer kjøtt.

Litt garvet

Ble medlem
    Aug 2003
    Sted
    Trondheim
    Thumbs Up/Down

Som fersk dykker (pre-dykker) så vil det alltid være en del usikkerhet m.h.p. hva slags utstyr det er behov for, kjekkt å ha og litt (mye) for å vise seg.

En del Aha opplevelser kommer i løpet av kurset, noen under sjødykkene.
    Selv så valgte jeg å kjøpe utstyret jeg benyttet under kurset fordi jeg var fornøyd med dette. Så har jeg lagt til litt etterhvert.

Ta tiden din før du bestemmer deg, lei utstyr i begynnelsen. Les diskusjoner her og i andre fora. Prøv ut anbefalingene så ender du nok opp med noe du vil være svært fornøyd med i mange år.

En annen ting du vil se her på nettet er det enorme avviket mellom de som dykker mye og de som dykker lite (som meg).
    Det er selvsagt en fordel å ha en høy dykkefrekvens, men det betyr ikke at du ikke har like mye glede av dykkingen som de andre. Tid er relativt og noen prioriterer bedre / annerledes enn andre.

Hadet fint når du tar deg vann over hode, det er det viktigste.

Nykommer

Ble medlem
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Jeg har brukt dykkesiden noen uker nå, "mest som gjest", og jeg er veldig fornøyd med det jeg ser og leser. Har lært mye de timene jeg satt og leste igjennom alle innleggene opp igjennom årene.

Eneste som jeg kunne tenke meg var med, er en egen bolk for nybegynnerspørsmål. Virker som om det er mange veldig erfarne dykkere her, noe som gjør det litt pinlig å spørre om nybegynnerting (ettersom jeg ser at enkelte blir fort litt frekk).

Veldig bra side som jeg kommer til å bruke flittig i tiden framover.

Hilsen Tommy.

Litt garvet

Ble medlem
    Aug 2003
    Sted
    Trondheim
    Thumbs Up/Down

Hei Tommy.
    Drit i de som kommer med ufine bemerkninger.
    Det er kua som har glemt at hun var kalv.

MVH
    JensH

På gli..

Ble medlem
    Sep 2005
    Sted
    Tønsberg
    Thumbs Up/Down

For meg som en fersk dykker, er denne siden gull verdt. Spesielt forumet studerer jeg mye, og lærer mye. Har forstått at det finnes enormt mye kompetanse her.

Jeg har likevel et lite forslag til forbedring på siden. Som fersk dykker, prøvde jeg å bruke linkene her på siden, for å finne ut av dykkeklubber i mitt område. Det var mer eller mindre umulig, fordi det ikke fantes noen form for kategorisering, og ikke står det noe sted om hvor mange linker det er heller. Da gir du ganske raskt opp å klikke på de 10 neste (Du aner jo ikke om det er 40 eller 4000 linker.) Hva med å kategorisere dem i f.eks. fylker? Da er det lettere å finne aktuelle klubber. Lokaliteten har jo som oftest stor betydning.

Ps: Jeg prøvde å søke på vestfold, men fikk kun opp to av klubbene i området på den måten...

Dette var bare et forslag for å kunne gjøre en veldig bra side enda bedre. Synes dere gjør en meget bra jobb.

Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese. (A. Næss)

Meget aktiv

Ble medlem
    Dec 2002
    Sted
    Stavern
    Thumbs Up/Down

prøv

Link

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

http://www.sue.no

På gli..

Ble medlem
    Sep 2005
    Sted
    Tønsberg
    Thumbs Up/Down

Tusen takk. Det var akkurat noe slikt jeg var på jakt etter. Litt lettere å orientere seg da.

Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese. (A. Næss)

Ekstremt aktiv

Ble medlem
    Oct 2003
    Sted
    Florø
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/1

All takk til Thomas for initiativ til Dykketur til Gulen, og oppfølging med bilder i etterkant!

Dykkesiden genererer dykking!

Sånn skal det være!

Velfortjent [size=25pt]ROS :action7 [/size]

Hilsen

Siggen

Edit: la til en S i ros

Florø; vestlandets beste dykkeby!

Senior poster Ørjan26's Avatar

Ble medlem
    Aug 2005
    Sted
    Fauske
    Thumbs Up/Down

Jeg synes denne siden og kjempefin. Har kommet med en del spm, og de har jeg fått svar på.
    Det eneste jeg har å sette fingeren på er at enkelte diskusjoner har en lei tendens til å skli veldig uttenfor det som var spm i utgangspunktet.
    Men alt i alt... Jeg er kjempefornøyd.

Keep up the good work Thomas :action7 :thumb:

Dykkefrelst Nordlænning fra Fauske (Tidligere kjent som Ørjan26) www.fauskedykk.com

På gli.. Grev Bosse's Avatar

Ble medlem
    Nov 2005
    Sted
    Bergen
    Thumbs Up/Down

Veldig bra side! har fått kjøpt meg lykt her, og er meget fornøyd med den handelen.

En liten ting som jeg syns er mangelvare, er at det ikke finnes "grupper" har fått med meg at tonepone har fått en rosa-seigmann gruppe, men det kunne vært gøy å hatt grupper for de forskjellige dykkerklubbene i norge, syns jeg da.
    (da blir det litt lettere å se hvem fra klubben som faktisk er aktive online)

Jeg rullet terningen, og den endte på 3, siden jeg syns det er altfor lavt, så gir jeg siden 2,5 poeng i tillegg og gir den karakteren 5+

Meget bra dykkerside. :banana:

Hadde det kanskje vært en idè å dele selges/ønsket kjøpt seksjonene opp i flere under-seksjoner?

hvis det hadde vært delt opp i:
    Lykt
    BCD
    Tørrdrakt
    Våtdrakt
    Bly
    Flasker
    Pakkeløsninger
    Annet
    (flere eller færre kategorier etter behov, selvfølgelig)

Så hadde det vært mye lettere å få en oversikt for de som prøver å kjøpe noe/selge noe (istedenfor å måtte bla gjennom 20 sider for å finne utav at det ikke er noe av interesse der)

Edit: legge til ekstra forslag
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder  

D = Doing
    I = It
    M = MyWay
    The only way to dive.

Side 2 av 11 FirstFirst 1234 ... SisteSiste

Facebook Comments

Bookmarks

Bookmarks

Rettigheter til å legge poste innlegg