View RSS Feed

Thomas Grindevoll

Planer i September 2010

Rate this Entry
Etter å ikke deltatt i fridykkerkonkurranser siden Mars 2009 har jeg valgt å stille i Tripple depth i slutten av september in Sharm El Sheikh. TD er som tittlen indikerer en konkurranse bestående av 3 dybdeøvleser (Konstant Vekt, No fins KV, og Free Immersion.
Dykkeplassen er rett utenfor stuedøren til Club Sharm, et hotell som jeg mener brukes flittig av Pyramidene. For de av dere som en gang bor på dette hotellet kan Only One apneacenter være verd et besøk. Hotellet forøverig holder en meget bra standard!

Hovedmålet med turen til Sharm er ikke å delta i Tripple depth men forsøke å fridykke til maksimal dybde av hva Only one kan tilby. Maks dybde til bunn sies å være 140m utenfor hotellet hvor plattformen er ankret opp. Om det lar seg gjøre vil jeg forsøke på maks 135m i mnd skifter sept/okt. Ankommer Sharm 15 september.

Forskjellen fra tidliger er at nå betaler jeg andre for å gjøre hele jobben for meg. Jeg trenger ikke å ofre en eneste tanke på å organisere noe utenom min egen treningsprogresjon.

I tillegg er jeg veldig nysgjerrig på "sinus floading" utligningsteknikken. Mestrer du den er det ikke nødvendig lengre å utligne mot trykket etter en gitt dybde pga bihuler og mellomøret er fylt opp med vann! Teknikken er det 5år siden jeg "oppdaget" og det er imponerende mengder med vann som får plass i bihulene. Ulempen er at den er litt stress/angst fremkallende.

Var hos Only One i februar og ettter 48t i Egypt testet jeg sleden jeg skal bruke ned til 80m dybde. Har egentlig ikke trent noe spesielt med fridykking siden sommeren 2008. Som jeg sa i artikkelen i D2 magasinet (DN) sitter mye i hodet i første omgang.

Videre planer har jeg et tilbud om å dra nærmest direkte fra Sharm til Hellas og Kreta for et nytt No Limit prosjekt i begynnelse av oktober. Dette er ikke avklart ennå og det avhenger også av hvor mye dette vil koste. Det jeg vet er at det er samme set-up som fraktet Herbert Nitsch ned på 214m og samme fridykker som organiserer.

Selv som nesten ferdig med medisinstudiet gjør fridykking et godt innhugg i lommeboka.

Submit "Planer i September 2010" to Digg Submit "Planer i September 2010" to StumbleUpon Submit "Planer i September 2010" to Google

Tagger: Ingen Legg til / Endre tagger
Categories
Fridykking

Comments

Om Dykkesiden

Dykkesiden er en portal for alle som er glad i dykking. Her finner du bl.a. nyheter om dykking, diskusjoner om dykking, utstyrsinfo, dykkebilder, loggbok og vrakdatabase.

Følg oss på

Twitter Facebook youtube RSS Feed